Ce mancam iarna? Dieta pentru hipertensiune arteriala

In timpul iernii tensiunea arteriala poate creste datorita temperaturilor scazute care favorizeaza contractarea vaselor de sange. Se poate controla hipertensiunea arteriala cu modificari minore in alimentatie si stil de viata. Iata cateva alimente de iarna care pot face parte din dieta dumneavoastra pentru a controla hipertensiunea in mod natural:

1. Portocale

Portocalele care se gasesc in sezonul de iarna sunt dulci, numai bune ! Acest fruct citric este incarcat cu multiple beneficii pentru sanatate. De asemenea, este benefic pentru pacientii cu hipertensiune arteriala. Portocala este bogata in vitamina B6 si magneziu care contribuie la reducerea valorilor tensionale.

2. Banane

Bananele sunt unul dintre cele mai benefice fructe pentru hipertensiunea arteriala. Pentru ca le puteti gasi aproape tot timpul anului, este la indemna pentru un mic dejun sau o pauza delicioasa plina de energie.

3. Morcovii

Morcovul este, de asemenea, o leguma de iarna celebra, care va poate ajuta si sa controlati tensiunea arteriala ridicata. Prezenta fibrelor si a potasiului in morcovi contribuie la reducerea tensiunii arteriale. Morcovii sunt, de asemenea, buni pentru acuitatea vizuala si scaderea in greutate.

4. Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt extrem de sanatoase. Sunt pline de multi nutrienti esentiali. In timpul sezonului rece puteti gasi o varietate de legume cu frunze verzi benefice pentru tensiunea arteriala precum : spanacul, varza, kale sau salata verde.

Nota : Acest articol ofera informatii generice. Intotdeauna solicitati consultul unui medic specialist.
Mai multe informatii puteti citi in capitolul referitor la stil de viata din brosura scrisa pentru pacienti.

O campanie de informare si constientizare asupra hipertensiunii arteriale, dezvoltata de catre Societatea Romana de Cardiologie.