Categorii

Taguri

65+ apa automasurare tensiune arteriala caldura complicatii Dementa diabet diagnostic efort hidratare hipertensiune hipotensiune HTA Importanta masurarii TA informare insulina masurarea TA reactii adverse Sport pentru sanatate TA telemedicina tensiometru tiroida tratament hipertensiune valori tensionale Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Hipertensiunii

Arhiva

Sanatate in 4 pasi

Medicamentele nu sunt bomboane, respecta intocmai prescriptia medicului!

Cat trebuie sa ai tensiunea arteriala?

Preventia sau pasi mici cu rezultate notabile

Medicii au scris, pentru pacienti, despre hipertensiune. Citeste, da mai departe si salveaza vieti!

Cand ceri sfatul medicului ca sa faci sport?

Studiu: hipertensiunea arteriala aparuta la varsta de 30-40 de ani poate afecta functia cognitiva

29 septembrie – Ziua Mondială a Inimii

Ce tensiometru folosim pentru masurarea tensiunii arteriale?

E adevărat că durerile în ceafă sunt un semn că a crescut tensiunea arterială?

Ce mancam iarna? Dieta pentru hipertensiune arteriala

Cum masuram tensiunea arteriala acasa?

Cand schimbam tratamentul antihipertensiv?

Hipertensiunea arteriala in cifre

Cand apare hipertensiunea arteriala

Ce evalueaza medicul la pacientul cu hipertensiune?

Tratamentul medicamentos si riscul cardiovascular

Hipertensiunea, ce facem greșit de ne îmbolnăvim

Valorile tensionale tinta sub tratament

Cand se recomanda masurarea TA timp de 24h

Sanatate in 4 pasi

Unul din doi romani sufera de hipertensiune arteriala, care netratata duce la boli cardiovasculare grave, atac de cord, accident vascular cerebral, insuficienta renala.

Tu sau cineva apropiat tie ati putea avea hipertensiune arteriala fara sa stiti. Hipertensiune arteriala este  o boala silentioasa care uneori la debut nu prezinta niciun fel de simptome.

Alege sa fii sanatos si tu si cei apropiati tie. Controleaza-ti tensiunea arteriala periodic si urmeaza cativa pasi simpli care te vor mentine sanatos, iti vor mentine hipertensiunea arteriala sub control si te vor ajuta sa te bucuri de viata.

  1. Dormi suficient – daca calitatea somnului este scazuta sau nu dormi suficient starea ta de spirit va avea de suferit, vei avea un nivel scazut de energie, iar starea ta fizica si psihica vor fi deteriorate; cercetatorul american in neurostiinte Mathew Wallker, autorul bestsellerului „Despre somn” spune ca un somn de 8h pe noapte poate reduce considerabil riscul de imbolnavire si creste speranta de viata sanatoasa.
  2. Invata tehnici de relaxare –exercitiile de respiratie te pot ajuta sa elimini tensiunea arteriala, practica mindfulness te va ajuta sa te relaxezi si sa elimini stresul; conceptul de mindfulness a fost introdus in lumea occidentala de catre Jhon Kabat-Zinn – profesor emerit de medicina la Universitatea de Medicina din Massachusetts in anii ’70. Practica mindfulness este astazi larg raspandita in lume si este folosita in spitale, scoli sau institutii private pentru a obtine o mai buna concentrare, reducerea stresului, combaterea durerilor cronice si combaterea pornirilor violente generate de excesul de tehnologie.
  3. Socializeaza – fii in contact cu prietenii si familia, fa cursuri de relaxare specifice varstei tale, implica-te in actiuni care sa iti aduca bucurie (gradinarit, cursuri de gatit, actiuni caritabile etc); daca esti singur iar resursele financiare nu iti permit sa platesti un curs implica-te in grupuri de initiativa civica, cauta la tine in cartier unul, iar daca nu exista, ia legatura cu cei de la Fundatia Comunitara Bucuresti si ei te vor ajuta sa formezi tu unul in zona in care locuiesti.
  4. Rasfata-te, ofera-ti macar o data pe saptamana o bucurie. Viziteaza un muzeu, citeste in liniste o carte, asculta muzica ta preferata, mananca ceva dulce. Mergi la noaptea galeriilor, zilele portilor deschise, ziua orasului sau alte asemenea evenimente care pot sa aduca bucurie multor oameni, iar vibratia bucuriei nu poate decat sa iti aduca beneficii.

Foarte important, nu uita sa duci o viata sanatoasa: nu fuma, nu consuma alcool, fa exercitii fizice regulate si nu uita ca dieta ta trebuie sa contina fructe, legume, proteine si grasimi sanatoase. Și, bineinteles, comunica cu medicul tau despre tensiunea arteriala care trebuie controlata regulat!

O campanie de informare si constientizare asupra hipertensiunii arteriale, dezvoltata de catre Societatea Romana de Cardiologie.